10 Ağustos 2010 Salı

MUSTAFA KEMAL PAŞA SEMTİMİZDE




Büyük önder Mustafa Kemal Atatürk ; Paşabahçe'ye geldi gördü ve emri verdi. " Burada Paşabahçe'de Şişe ve Cam Fabrikası kurulacak. En Büyük Kumandan , Çok beğenmişti semtimizi. Atam gururluyuz adımlarını attığın yerde Paşabahçe'de yaşamaktan. Paşabahçe'li olmaktan. Ama emanetine sahip çıkamadığımız içinse bir o kadar utanç duyuyoruz. Kapattılar Adımızı tüm dünyaya duyuran fabrikamızı. Atam'ızın hatırına kapanmamalıydı sebebi her ne olursa olsun. O Büyük İnsan , O En Büyük Kumandan , gelmiş ve emri vermiş. Sizin ne haddinize buradan fabrika'nın faaliyetlerini durdurup Eskişehir'de , Trakya'da faaliyetine devam etmesi kararını vermek. Kararı zaten vermedimi Paşamız. Siz kim oluyorsunuz ! O zamanlar küçükmüşüm. Karşılarına çıkar "Kapatamazsınız " derdim. Tekte kalmazdım. Benim yanımda benimle birlikte binlerce , milyonlarca insan tek yürek olur faaliyeti durdurtmazdık Fabrikamızın. O zamanlarda karşı çıkan olmuştur elbette. Lakin olduda ama İşsiz kalmamak için ! Ne işsizlik nede başka bir sebeb önemli değildi ve olamazdı. Bir tek sebeb yeterliydi kapanmaması için. Diyebilmeliydik " KAPATAMAZSINIZ , BURAYA BU FABRİKANIN YAPILMA EMRİNİ BÜYÜK ÖNDER ATATÜRK VERDİ. SİZ KİM OLUYORSUNUZ. " ve demeliydik. Bir tek bu sebeb yeterli değilmiydi. Kendi adıma Türkiye Büyük Millet Meclisine kadar giderdim . Kanımın son damlasına kadar karşı çıkardım. Ne kadar başarılı olurdum bilemem ama yapardım. Şimdi harabe halde duruyor yerinde. Yanlızlığa bakımsızlığa terk edilmiş vaziyette. İşte size Atamızın kurulmasına karar verdiği telgraf görüntüsü, Ulu Önder Atatürk'ün ve Silah Arkadaşı İsmet İnönü'nün Paşabahçe'mize semtimize ayak bastığı görüntüleri.

1 yorum:

  1. Heralde kemikleri sızlıyordur atamızın. Atam izindeyim hem Fenerbahçe'liyim hemde Paşabahçe'liyim. :)

    YanıtlaSil