10 Ekim 2012 Çarşamba

Özgür Düşüncelerimi Ve Fikirlerimi Yazıyorum




Yazımın başlığın da olduğu gibi kendi düşüncelerimi ve hissettiklerimi dökücem bu sayfalar da. Bir Uğur hoca polemiği aldı başını gidiyor. Takımın başına geldiği ilk günden itibaren bir karalama kampanyası çığ gibi büyüyüp bugün kü halini aldı. Benim çok değerli arkadaşım, hatta çocukluk arkadaşım, beraber büyüdük beraber top oynadık halen hazır da çok sevdiğim kardeşim dediğim kişiden yani Aşkın Karadeniz den devraldı hocalık koltuğunu. Beğenirsiniz beğenmezsiniz yapmaya çalışıyor. Aslın da ben de o koltukta hep Aşkın hocanın olmasını istemişimdir. Yine öyle bir şey olsa yine canı gönül den isterim ve destek veririm. Ama bizim hocamız takımımızın başın da ki kişi şu an Uğur Sakaloğlu dur. Onu desteklemek her Paşabahçe linin asli görevi olmalıdır. Takım iyi oynamıyor, evet oynamıyor. Takım da bir ilerleme yok, evet yok. Nasıl olabilir ki ! Nasıl başarı gelebilir ki ! Bu şartlar altın da kim başarılı olabilir ! Bir insan düşünün her gün onlarca eleştiri, hakaret işiten. Ben bilmiyorum bunları duyup da yapacağı her şeyi dört dörtlük yapacak biri olsun. Kim olursa olsun hata yapmaya en müsait kişidir bu durumda ve bu ortam da. Herkes burada amatörce mücadele ediyor. Kimse demesin bu işi yapıyorsa bunlara alışacak. Bu iş profesyonelce yapılmıyor burada. Ekmeğini bu işten kazanmıyor bu adam. Kendisi öğretim görevlisi ve oradan aldığı parayla yürütüyor geçimini ve yanılmıyorsam Paşabahçe Spor Kulübün den doğru dürüst para almıyor. Belki de uzun zamandır da almıyor. Paşabahçe için maddi manevi her türlü fedakarlığı yapıyor bu adam. Ben biliyor ve söylüyorum. Yıllarca çamur deryasın da maç oynadı bu takım. Yıllardır yapılması için denenmedik yol bırakılmayan stadımızın bu hale gelmesin de ki başrol oyuncusudur Uğur Sakaloğlu. Çeşitli sponsorluklar bulup bir şekilde kulubün kasasına para akışını sağlamaya çalışan da Uğur Sakaloğlu dur. Görevi değildir ama yapıyor. Takımın formasın dan tutun da her türlü antrenman kıyafetlerine kadar her şeyde parmağı vardır bu adamın. Hataları da vardır kesinlikle. Kendi bünyemiz de yetişen gençlerimiz hep dağıldılar sağa sola. Gençler küstürülmüştür ama bir şekilde yine gönülleri alınıp tekrar bu takıma kazandırılır da. Çok zor değildir bu. Beykoz da oturup ta hadi Beykozu da geçtim İstanbul sınırların da olup ta Paşabahçe formasını giymek istemeyecek amatör bir futbolcu yoktur. Her zaman söylerim amatörlerin Fenerbahçe'sidir Paşabahçe. Kimse görmüyor bir yerden de 16-17 yaşında ki gençlerle mücadele ediyor bu adam. Paşabahçe nin kadrosunu sayalım. Mesela , sahamız da mağlup 1-3 olduğumuz Zara ekinli maçın da ( Olayların olduğu maç ) takım kadrosun da tam 6 tane genç oyuncu vardı. Bunlar Tolunay, Arif, Kerem, İbrahim, Hayrican, Oğuzhan. Bu takımın % 60 ı demek. Geri kalanlar ise Kalede Mesut, Erdal, Gogo, Yusuf ve Soner. Bir yerden gençleri küstürdü, takım dan uzaklaştırdı deyip kızdığımız Uğur hoca aslın da gençlere ne kadar önem verdiğini de bu şekilde göstermiş oluyor. Diyebilirsiniz ki, şu çıkarttığı takım da İshak nasıl oynamaz. Evet bence de İshak olmalıydı kadroda. İshak'ın olduğu bölgede İbrahim oynadı ve bana göre pek de başarılı olamadı. Olamazdı da. Çünkü biz İbrahim'i hep gol yolların da gördük ve o bölgede oynamaya alışık.   Neyse tekrar gelelim gerçek konumuza. Arkadaşlar, yaptığımız yorumlara ve eleştirilere biraz daha dikkat edelim. Ben biliyorum yayımlamadığım yorumların neler olduğunu, nasıl küfürlere maruz kaldığını. Karşımız da ki kişinin bir insan olduğunu, bir ailesi, öğrencileri olduğunu unutmayalım. Kendimizi bir dakika olsun hocamız Uğur Sakaloğlu yerine koyalım. Biraz düşünün ne halde olduğunu. Ben biliyorum ve duyuyorum bu yapılanlar dan dolayı 70 yaşın da ki bir ihtiyar kişinin kullandığı ilaçları kullanıyor adam. Adamın sağlığı bozuldu. Böyle bir kişiden nasıl başarı beklenir ! Sabır taşı olsa çatlar adam. Kendi adıma bu yapılanlar bana yapılsa yemişim Paşabahçesini, çubuklusunu, şusunu busunu der çeker giderim. Tekrar ediyorum karşımız da ki bir insan ve ailesi var. Yaptığımız yorumlara ve eleştirilere biraz dikkat edelim. Eleştiri olacak. Eleştiriler doğruları bulmamız da en büyük yardımcıdır. Olaylara biraz daha sakin, makul ve akıllı yaklaşmakta fayda var. Hocamıza biraz sabır gösterelim. Yapmak istediklerini yapmasın da yardımcı olalım. Ben inanıyorum her şey yoluna girecek. Uğur Hocamız da elbette hatalar yapıyor ve bu yaptığı hatalar dan ders alıyordur. Her şeyden önce saygıyı hak ediyor. Göstereceğimiz saygı sadece bırakın insan olmayı Paşabahçe nin hocası olduğu için bile hak ediyordur. Sağlıcakla kalın..

Emre Çat

9 yorum:

  1. Ne kadar güzel yazmışsın kardeşim biraz dramatik biraz acıtasyon biraz gercekler ortaya karısık gibi olmuş bence bu yazıda sadece bu adama yapılan terbiye sınırlarını zorlayan davranışlardan ve bunun lojistik desteginden alt yapısından bahsetseydin daha şık olurdu...pbahce Maclarında hic bir amatör macta olmayan kadar boşta hoca var bukadar takibin sebebi sadece spor ve pbahce sevgisi olmasa gerek her maca gelip bu macta berabere veya maglup olsada gönderseler acaba bize teklif getirirlermi düşüncesininde etkisi vardır biraz ateşin altını harlayıp biraz benzin döküp alevlendirmek cokta etik degil...Sonra pbahce yöneticilerinin aklıyla dalga geciyosun sen gelecen ateşi harlayacan benzin dökecen sonrada bu kulupte calışmak icin teklif bekleyecen yazık valla biraz ucundan tutun halisane niyetle maca gelin destek verin bu adam icin iyisini güzelini isteyin Allah sizede versin sizde kazanın bu iş art niyetle olmaz hayinler iflah olsa dagdaki kurtlar iflah olurdu Ben lafı ortaya soyledim herkes icinden begendigini alsın ............

    YanıtlaSil
  2. sen yazmaya devam et abi biz destek oluruz her zaman , ama 5 ama 10 kişi farketmez. bizim içimizdekileri yazmışsın sen ne düşünüyorsan bende aynını düşünüyorum her şey bizim için tek isteğimiz Paşabahçe nin iyi olması kişilerin 2. planda olması
    millet destek olacağına çocukların aldığı paralara transferlere takmışlar o kadar kafa yoracağınıza destek olun... Karani

    YanıtlaSil
  3. paşabahçede yönetici varmıki ,bu yazıyı yazmışsın arkadaş,boşda hoca olsa neolur olmasa ne olur,klüp çiftlik olmuş,10 lira su parası olmayan adamlardan yönetici olsa ne olur,alan memnun satan memnun .hoca zaten orda dursun gerekirse cebinden para verecek.körler sagırlar birbirini agırlar.bilmeyende paşabahçe klübünü yükümlülüklerini yerine getiren kurumsal bir klüp sanacak,elektrik,esnaf su ve geçen seneden futbolcu alacakları.ordaki adamlar bir çevre klüplere baksınlar bakalım adamlık ve yöneticilik nasıl yapılır.

    YanıtlaSil
  4. emre demogoji yapma allah aşkına madem zemin yaptırdı sponsor buldu baskana söle idare heyetine alsın. sen görmüyomusunki hocalık vasıflarının olmaıgını. eleştirmeyelimmi yani sacma sapan hocalıgını sacma sapan aldıgı oyuncuları takım genc demişşin ya gönderdikleri. bide abi leri olarak onlarla konussana. sana anlatıcaklarına inanamayacaksın banane bizene aldıgı ilaclardan neyin cabasında neyin peşindeki ilac kullanıyor madem saglıgı bozulmuş gitsin bi deli oktoruna tedavisini olsun. yani bu adamı sadece PAŞABAHÇE takımının hocası olmasından ötürü alkışlayacakmıyız. sacma sapan davranıslarına takım yapmasına ses cıkarmayalımmı. madem saglıgın bozuldu bu işi yapmayacaksın kareşim madem sponsor buluyorsun idarecilik yapıcaksın. ya bir hoca takımın formasıyla ne alakadırki ilgilenir beni bu ilgilendirirmi ben genclik yıllarımda tozunu topragını yuttugum takımın sahadaki basarısına bakarım. ozaman alkışlarım egilirim önlerinde. ama yapamazlarsa ben taraftarım istifa derim birader. anlamam ilac kullanıyormuş anlamam forma yaptırıyormuş anlamam bu sacma sapan yazına yazdıgın demogojiyi. emre ben senin abin yasına adamım futbolu nekadar sevigini söylerler etrafta, bu adam hocalık yapabilirmi? yada sadece forma yaptırdı diye herseye gözmü yumalım. bişi demiyelimmi, bak ne hakaret var ne küfür eleştirimi yapıyorum, küfür olan eleştiriyi yayımlamadıgını söylüyorsun zaten. yapman gereken bu. anlamsız bir savunma yapmak degil söyle bana nerde evvelki senelerdeki takım nere bu takım. nasıl istifa istemem nasıl hesap sormam. 5. amatör olsa orda bile düşer denecek cakmak takımına bile yan top dışında bi farklılıgı kalmamış takım. allah askına sen nasıl tahammül ediyosun bu adama ki söyle bende senin fikrinde olayım ve bu adama tepkili olmayım. yapma emre PAŞABAHCE ye yakışmıyor bu futbol bu hoca ve bikac oyuncu dışına bu oyuncular, iyi geceler diliyorum herkeze

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptığın yorumların bir çoğunu bende söyledim yazım da. Top oynamadığımızı, hiç bir ilerlemenin olmadığını ama bu takımın düzelmesi için hiç bir imkanın zeminin hazırlanmadığı da gün gibi aşikar. Gençlere sence önem vermiyormu ? Giden gençlerin ardın dan bende üzüldüm ve zaten belirtimde yazım da. Bunları bir şekilde geri kazandırabilirler dedim. Sizce gençlerle konuşmuyormuyum hemen hemen hepsiyle bu konuları konuşmuşumdur. Mesela Sefa, gördüğün de bir sor nasıl moral verdiğimi neler yapması gerektiğini kendimce söylemişimdir. Küsmemesini buranın evladı olduğunu. elbet bir gün geleceğini hatta çok çalışıp daha iyi yerlere gitmesi gerektiğini bile. Bu sadece bir örnek.. Eleştiri kesinlikle olmalı. Bir iş kötü giderken eleştiri olmazsa hep pofpoflanırsa zaten olmaz. Eleştireceksiniz ve doğru bulunacak. Tozun toprağın olduğu sezonları bende unutmadım ahh keşke o günler geri gelse. O çamur deryasında oynanan futbol tekrar geri gelse. Benim istediğim biraz destek olunması. Daha lig başlamamış en ufak bir puan kaybı bile yok yapılan yorumlara bakın. Sitede duruyor herhangi bir haberi aç ve sadece oku. Yani demek istyediğim aslında geçmiş ten gelen bir öfke ile bugün öc alınıyor gibi hissediyorum. Geçtiğimiz sezon başarısız oldu faturası henüz başlamamış bir sezon da bile çıkartılıyor. Maden isteğimiz Paşabahçe nin şampiyonluğu madem Paşabahçeliyiz biraz destek olalım dedim. Düşünün henüz sezon bile başlamamış diyorum puan kaybı denen bişey yok. Yapılan yorumlara bakın art niyet var !! Bende seninle aynı fikirdeyim yapamıyorsa bıraksın. zaten ben Uğur hocanın yerinde olsam çok tan bıtrakmıştım. Peygamber sabrı varmış.. Kendisine bu kadar antipatikliğin olduğu yerde bir dakika durmam çeker giderdim. Keşke kim olduğunu bilsem yüz yüze konuşsam sizinle. Belki konuşur daha iyi anlatırız derlerimizi. Biraz daha sabır diyorum. Madem olmuyor kendiside bırakır heralde.. Gerçekten çok iyi niyetle görevini yapmaya çalışıyor ve destek verildiği takdirde başaracağını düşünüyorum.. Saygılar...

      Sil
    2. emre kardeşim üstte yazılan eleştiriye bende katılıyorum saygı unsurları icerisine hakaret olmadan küfür olmadan. cok ince konulara deginilmiş bak üstteki yorumda. hocanın ne işi olur formayla esofmanla vs. artı bu takımı kendisi yapmış biliyorum ve tarihinin en para harcanan takımı kuruldu diye yöneticiside kendiside söylüyormuş. bumu bukadar para harcanan takım bukadar elit oyuncu diye aldıgı oyuncu arkadaşlar. diyorsunki tahammül edelim sabredelim bu hocaya ve takıma. GERCEKTEN tahammülle sabırla DÜZELECEKMİ. geleyim genc konusuna. bir önceki actıgın baslıkta GENC arkadasların yazdıklarınıDİKKATLE okumanı tekrar rica ediyorum gecmiş sezonla alakalı genc arkadaslara söyledikleri ve bu sezon yine o genc arkaaslara yaptıkları yani GÖNDERMESİ. hala bu hocanın herseyi düzeltecegine inanalımmı. bence bu hocanın kendiyle sorunları var. normal bir insan davranışları degil. son olarak genc takım diye bişey yoktur savasan yada savasmayan takım vardır. PAŞABAHÇE takımı bize hep canla basla cok az paralara savasarak ve özellikle cogu zaman güzel futbol oynayarak izlerken tüylerimizi diken diken seyir keyfi büyük yüksek olan oyun vardı. oyuncular vardı. cok uzattım bitiriyorum. bu elit cok para harcanan takımmı. canla basla az meblalara izlerken tüylerimizi diken diken takımmı. bu hoca icin ne olur bizden bişi isteme skor önemli degil oyun yok ortada olmazda bu yeni oyuncularla. yanlış oyuncular tercihler.. hoscakalın

      Sil
    3. 'bende seninle aynı fikirdeyim yapamıyorsa bıraksın. zaten ben ugur hocanın yerinde olsam cok tan bırakmıştım.peygamber sabrı varmış.. kendisine bu kadar antipatikligin oldugu yerde bir dakika durmam çeker giderim' demişsin kardeş. bu kime neye sabır gösteriyor. biz bu adamı zaman sonra sevecek kabullenecekmiyiz ki sabrediyor. ikinci sezonu birader bu adamın. nezaman takıma gecti bütün pislikler dedikodular gruplaşmalar söylentiler basladı. sen icindesin klübün yalanmı? bu hoca bölgesel amatöre cıkarsa takımı sevecekmiyiz saygı duyacakmıyız ki sabır gösterisi yapıyor. gitsin semtine

      Sil
  5. ben mennanımı ben eski gogomu ben alimi ben dinomu özledim emre. bu takımı sevmedim. bogazın yargıcları. tunc

    YanıtlaSil
  6. mennanda, dinoda bu hocayla çalışmazlar cem hoca veya ramazan hoca takımın başına gelirse 2 side geri döner

    YanıtlaSil